Logopedska terapija
U logopedskoj terapiji primjenjuju se slijedeći terapijski postupci,
individualno prilagođeni svakom djetetu:
-
(poli)senzorna stimulacija - stimulacije vizualnog, akustičnog i
taktilnog osjeta s ciljem postizanja spremnosti za usvajanje
jezičnih vještina
-
razvijanje pragmatičkih vještina - učenje pragmatičke sastavnice
jezika s ciljem postizanja glatke i učinkovite komunikacijske
interakcije: preuzimanje redoslijeda u konverzaciji, pragmatično
odgovarajuća neverbalna i verbalna komunikacija
-
poticanje razvoja auditivne i vizualne pažnje, auditivnog i
vizualnog pamćenja - usmjeravanje i zadržavanje pažnje na
relevantnim sadržajima za usvajanje potrebnih znanja i vještina,
postupno produžavanje koncentracije
-
povećanje pokretljivosti govornih organa - usmjerenost na auditivni
i taktilni osjet pri pomicanju govornih organa, motoričke vježbe,
postizanje motoričkih vještina koje su preduvjet za izgradnju govora
-
ispravljanje nepravilne artikulacije glasova - ispravljanje omisija,
supstitucija i distorzija u izgovoru glasova s ciljem povećanja
razumljivosti govora
-
terapija jezičnih poremećaja - primjena stručnih postupaka za
uklanjanje ili ublažavanje poremećaja u području fonološke,
morfološke, semantičke, sintaktičke i pragmatičke sastavnice jezika
-
razvijanje vještina čitanja i pisanja - primjena različitih
individualno odgovarajućih metoda za razvoj čitanja i pisanja do
najveće moguće razine
-
upotreba augmentativnih (pomoćnih) i alternativnih sustava
komunikacije - primjenjuju se za komunikaciju učenika koji ne mogu
razviti oralno-glasovni govor: znakovni jezik, kartice s crtežima
-
drugi postupci prema individualnim potrebama u odnosu na oštećenja i
mogućnosti osobe.
NN, 124/11